ADOCHS Study Day: Data Processing in the Cultural Heritage Sector

On Tuesday 14 September 2021, the ADOCHS project (Auditing Digitalization Outputs in the Cultural Heritage Sector) organises an international study day on Image & Data Processing in the Cultural Heritage Sector. While morning presentations will shed light on the project results to improve quality of the files produced in the context of heritage digitisation, those of the afternoon will open the debate on the possible follow-up of this project and the evolution of our organisations in the light of artificial intelligence. This study day will also be an opportunity to open a dialogue between researchers and professionals on experiences and achievements in professional environments close to our own. Do you want to join us? During the afternoon poster session, researchers and professionals from libraries, archives and museums are invited to present their ideas, reflections and projects to improve the digital valorisation of our heritage and documentary collections and interact with the audience.

Organisers

· CegeSoma (State Archives of Belgium)

· Royal Library of Belgium (KBR)

· Université libre de Bruxelles (ULB)

· Vrije Universiteit Brussel (VUB)

· September 14th 2021

· 9.30AM > 5PM

Final programme & Registration to come soon. Stay tuned!

SAVE THE DATE & APPEL A CONTRIBUTION Image & Data Processing in the Cultural Heritage Sector Journée d’étude ADOCHS

Le mardi 14 septembre 2021, le projet ADOCHS (Auditing Digitalization Outputs in the Cultural Heritage Sector) organise une journée d’étude internationale sur le traitement des images et des données dans le secteur du patrimoine culturel. Alors que les présentations du matin apporteront un éclairage sur les résultats du projet visant à améliorer la qualité des fichiers produits dans le cadre de la numérisation du patrimoine, celles de l’après-midi ouvriront la discussion sur les suites possibles de ce projet et l’évolution de nos organisations à la lumière de l’intelligence artificielle.

Cette journée d’étude sera également l’occasion d’ouvrir un dialogue entre chercheurs et professionnels sur les expériences et réalisations dans des environnements professionnels proches des nôtres. Vous souhaitez vous joindre à nous ? Lors de la session de posters de l’après-midi, chercheurs et professionnels des bibliothèques, archives et musées sont invités à présenter leurs idées, réflexions et projets pour améliorer la valorisation numérique de nos collections patrimoniales et documentaires et à interagir avec le public.

· CegeSoma (Archives de l’Etat belge)

· Bibliothèque Royale de Belgique (KBR)

· Université libre de Bruxelles (ULB)

· Vrije Universiteit Brussel (VUB)

· 14 septembre 2021

· 9h > 17h

Le programme définitif et les inscriptions seront bientôt disponibles. Vous pouvez déjà consulter le poster: recto et verso.