Jobs

Vous trouverez ci-dessous différentes offres d’emploi dans le secteur des TIC.

  • Chargé(e) de projet

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    Knowledge Plaza souhaite renforcer son pôle accompagnement, suivi et support.

    Les projets Knowledge Plaza sont en croissance forte, aussi bien en nombre qu’en ampleur. Nous souhaitons ainsi renforcer notre pôle suivi et support du client, piloté actuellement par notre consultante senior Fabienne Vandekerkove.

    Vos qualités

    • – Le service au client est un moteur pour vous ?
    • – On vous reconnaît un solide esprit d’analyse et de synthèse ?
    • – Vous avez la capacité d’animer des réunions ?
    • – Vous avez l’énergie pour mener à bien les projets – de l’expression du besoin à leur communication aux usagers finaux ?
    • – Vous êtes autonome, organisé et flexible ?
    • – Being fluent in working english is a must, any other language is an asset

    Nous souhaitons engager un(e) chargé(e) de projet motivé(e) pour accompagner nos clients dans leur mise en oeuvre de Knowledge Plaza. Une expérience préalable dans un poste similaire est un atout mais nous savons aussi apprécier les jeunes talents. Une connaissance du monde de la veille, de la gestion de l’information et/ou des réseaux sociaux d’entreprise est un plus.

    Merci de manifester votre intérêt à jobs@knowledgeplaza.net.

  • Bibliothécaire jeunesse à mi-temps

    La commune d’Auderghem recrute un/une bibliothécaire jeunesse à mi-temps

    Titres requis : graduat ou baccalauréat en bibliothéconomie, licence en sciences du livre ou master en information, ou tout autre diplôme conforme aux prescrits de l’Arrêté du 19 juillet 2011 relatif au développement des pratiques de lecture.

    Activités principales :

    • mettre à disposition du public un lieu, un accueil, des documents sur tout support ainsi qu’une connaissance/aide efficace pour des recherches ou conseils en matière de lecture ;
    • assurer la chaîne du livre ainsi que l’évaluation constante des collections dans toutes les bibliothèques du réseau : commandes, réception des commandes, enregistrement, traitement matériel, classification et rangement ; suivi de la réception des périodiques et quotidiens ;
    • organiser des séances d’accueil et de prêt aux groupes (scolaires ou non) ainsi qu’aux particuliers dans toutes les bibliothèques ainsi que dans la ludothèque du réseau communal du lundi au samedi inclus, y compris en soirée.
    • organiser et réaliser des animations selon les objectifs inscrits dans le plan quinquennal, principalement à destination des 0-3 ans (écoles, crèches, garderie du cours d’alphabétisation).

    La personne recherchée fera preuve d’autonomie, de flexibilité et de dynamisme dans son travail ; elle aura une bonne connaissance de la littérature de jeunesse.

    Les candidatures sont à envoyer à l’administration communale d’Auderghem – Service des Bibliothèques – Rue Emile Idiers 12 – 1160 Bruxelles – vfamelart@auderghem.irisnet.be

    Pour tous renseignements : 02/676.49.50

    Date limite de remise des candidatures : 31 janvier 2014

  • Gestionnaire d’information

    Selor recherche un attaché Gestion de Données et d’Information (m/f) pour son Service d’information scientifique et technique (SIST). Plus d’information sur cette page.

  • Technical Support Consultant

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    Infor delivers fully integrated enterprise solutions for a wide range of industries, as well as best-in-class, stand-alone products that address the essential challenges its customers face in areas such as enterprise resource planning, supply chain planning and execution, customer and supplier relationship management, asset management, product lifecycle management, financial and performance management, and business intelligence. With 8,100 employees and offices in over 100 countries, Infor provides enterprise solutions to more than 70,000 customers. For additional information, visit www.infor.com.

    For our Libraries Support organization in Brussel, we are looking for a:

    Technical Support Consultant

     

    Job Responsibilities:

    • – Respond to and provide initial support for customer inquiries received via InforXtreme web based Incident handling system or by phone, email.
    • – Logging incidents, with agreed priority levels, using the tools available.
    • – Assess and determine nature of customer’s problem, talking and working directly with customer as applicable.
    • – Search for existing (known) solutions from Knowledge Base (KB) and direct customer to the same, including training materials if relevant.
    • – Use internal systems to try and replicate the customers’ problem.
    • – Document any new problems.
    • – Ensure customers, partners and all other required parties are kept fully informed of incident progress.
    • – Resolve and close incidents in a timely and quality manner.
    • – Re-assign incidents as agreed or required with other personnel and departments whilst retaining ownership.
    • – Transfer issues which cannot be resolved in a timely manner to more experienced or knowledgeable colleagues, ensuring incident is correctly documented.
    • – Escalation of problems using pre-defined procedures
    • – Where Incident is found to be a bug, create Defect report and transfer to Product Development team and work with them as appropriate.
    • – When Defect closed, resume handling of incident and close incident as appropriate, either by upgrading customer system or reporting that fix is available at future release.
    • – Manage own incident workload/queue to ensure that all inquiries are being progressed in a timely manner.
    • – Assign new incidents to personal queue in a timely manner.
    • – Maintain records of all time spent on incident resolution and other duties.
    • – Personal achievement target – average 4 closed Incidents per day and minimum of 5 Solutions created, during each calendar month.
    • – May perform additional Professional Services (chargeable above maintenance services) and Administrative activities as requested by Manager.
    • – May also be required to visit customers’ site to assist with or resolve support issues or to provide other Professional Services work,
    • – Work with international offices in a cohesive manner with regards to incidents, projects, customers and employees.
    • – Other duties as required

     

    Job Requirements:

    The ideal candidate will have a minimum of 1 years’ experience in a response/support center environment and an understanding of business processes would be an advantage. Candidate must have the ability to work as part of a small team and independently. Good telephone skills and the ability to work methodically under pressure are essential.

    Related Libraries experience or other Library Management (LMS) systems would be desirable.

    Experience with any of the following Products and/or Technical areas would also be an advantage, Windows, Unix, InterSystems Cache or other DBMS, HTML.

    Languages:  Dutch / French required. Desirable is English for internal global communication.

    Contact information:

    More information about this position, please contact:

    Steven Barker

    Global Support Manager & General Manager of UK Libraries Division

    Phone: +44 (0)1454 89 2253

    E-Mail: Steven.barker@infor.com

     

    Send your CV to carriere@infor.com under reference “Libraries- Support”